AekPhotos.Gr

Qatar GP – Race – Κυριαρχική νίκη Verstappen και δεύτερος συνεχόμενος 2-3 τερματισμός για Mclaren


Μετά από μία δύσκολη περίοδο Κατατακτηρίων τόσο για τον Perez όσο και για τον Sainz, το Grand Prix του Qatar επιφύλασσε περισσότερα προβλήματα για τους δύο οδηγούς.

Πιο συγκεκριμένα, ο Perez, ο οποίος στις Κατατακτήριες κατέλαβε την 13η θέση, μετά από αλλαγές και επιδιορθώσεις στο μονοθέσιο του λόγω του ατυχήματος στο οποίο ενεπλάκη στον αγώνα Sprint, θα εκκινήσει από το Pitlane.

Ο Sainz, από την άλλη, ο οποίος θα εκκινούσε 12ος στο Grand Prix tου Qatar, δεν κατάφερε να συμμετέχει στον αγώνα. Αυτό συνέβη λόγω προβλήματος στο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμων που υπέστη το μονοθέσιο του λίγες ώρες πριν την εκκίνηση. Οι μηχανικοί της Ferrari δεν κατάφεραν να διορθώσουν εγκαίρως το πρόβλημα στο μονοθέσιο του Sainz με αποτέλεσμα ο Ισπανός να μείνει πρόωρα εκτός Grand Prix.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από έρευνα της FIA σχετικά με την φθορά των ελαστικών στην πίστα του Lusail ελήφθη απόφαση που καθιστά υποχρεωτικά τα 3 pit stop για τους οδηγούς.

Τα κόκκινα φώτα σβήνουν και στην πρώτη στροφή σημειώνεται επαφή μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes, με αποτέλεσμα ο αγώνας να μπαίνει σε καθεστώς Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Ο Hamilton προσπάθησε να προσπεράσει από την εξωτερική τον Russell ο οποίος μη έχοντας χώρο να στρίψει, καθώς βρισκόταν πλάι στον πρωτοπόρο Verstappen, τράκαρε με τον ομόσταυλό του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Hamilton να καταλήξει στην αμμοπαγίδα και εκτός αγώνα, ενώ ο Russell να υποχρεούται να μπει στα pits για αλλαγή μπροστινής πτέρυγας.

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας αξιοποιούν αρκετοί οδηγοί με τους Zhou, Stroll, Lawson και Magnussen να μπαίνουν για το πρώτο εκ των τριών υποχρεωτικών pit stops τους.

Η περίοδος Αυτοκινήτου Ασφαλείας λήγει στον πέμπτο γύρο του αγώνα. Ο Hulkenberg λαμβάνει ποινή 10 δευτερολέπτων λόγω λανθασμένης θέσης στην εκκίνηση.

Στις μεσαίες θέσεις του grid γίνονται αρκετές προσπεράσεις, αφού οι οδηγοί των πρώτων ομάδων που έχουν βρεθεί στις τελευταίες θέσεις, όπως οι Perez και Russell, προσπαθούν να κερδίσουν θέσεις.

Λόγω του γεγονότος ότι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τα ελαστικά τους για πάνω από 18 γύρους, όλοι οι οδηγοί ολοκληρώνουν τα πρώτο τους pit stop στον 18ο γύρο με τους Verstappen, Perez και Albon να είναι οι τελευταίοι που μπαίνουν στα pits.

Πέρα από την υψηλή φθορά των ελαστικών και τον περιορισμό στα pit stops, οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν και το πρόβλημα με τα όρια της πίστας, το οποίο έχει αποβεί μοιραίο για πολλούς οδηγούς σε όλη τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου.

Ο Perez, μετά από προειδοποίηση με μαύρη και λευκή σημαία, λαμβάνει ποινή 5 δευτερολέπτων λόγω του ότι ξεπέρασε τα όρια της πίστας, την οποία εκτίει στον 32ο γύρο του αγώνα, κατά το δεύτερο pit stop του.

Ο Alonso, στον 33ο γύρο, χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην 2η στροφή καταλήγοντας στην αμμοπαγίδα και αφού παίρνει την βοηθητική οδό επιστρέφει κατά τρόπο επικίνδυνο στην πίστα. Για αυτό το λόγο, ελήφθη απόφαση το συγκεκριμένο συμβάν να διερευνηθεί μετά το τέλος του αγώνα.

Στο μεταξύ, μετά από συνομιλία στην ενδοεπικοινωνία ανάμεσα σε Sargeant και Williams, η Βρετανική Ομάδα «δίνει την άδεια» στον οδηγό άμα θελήσει να σταματήσει τον αγώνα, αφού ο Αμερικανός ανέφερε στην ομάδα πως δεν αισθάνεται καλά.

Στον 38ο γύρο, ο Verstappen εξακολουθεί να είναι πρωτοπόρος στον αγώνα με απόσταση 7 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Piastri και 10.6 δευτερολέπτων από τον τρίτο Norris. Ακολουθούν οι Russell και Leclerc στην 4η και την 5η θέση αντίστοιχα.

Ο Perez λαμβάνει ακόμα μία ποινή 5 δευτερολέπτων λόγω ορίων πίστας με την ομάδα να τον ενημερώνει μέσω ενδοεπικοινωνίας ότι «χαλάει τον αγώνα του».

Στον 42ο γύρο, ο Sargeant επιστρέφει στα pits και εγκαταλείπει τον αγώνα λόγω αδιαθεσίας.

Οι Gasly και Albon είναι οι επόμενοι που θα λάβουν ποινή 5 δευτερολέπτων λόγω ορίων πίστας. Μάλιστα, ο Gasly θα λάβει και δεύτερη ποινή 5 δευτερολέπτων για τον ίδιο λόγο.

Μετά τα τελευταία pit stops των οδηγών της Mclaren και με 10 γύρους να απομένουν στον αγώνα, ο Norris, ο οποίος βρίσκεται στην 4η θέση και 2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Piastri, παραπονιέται στην ενδοεπικοινωνία μετά από εντολή της ομάδας να μην «παλέψει» με τον ομόσταυλό του.

Στον 51ο γύρο, ο Russell μπαίνει στα pits για να βάλει την μαλακή σύνθεση ελαστικών και να «κυνηγήσει» τις δύο Mclaren με την χρησιμοποιημένη σκληρή. Παρ’ όλα αυτά, ο οδηγός της Mercedes βρίσκεται πάνω από 15 δευτερόλεπτα πίσω από τις Mclaren με την διαφορά τους να αυξάνεται γύρο με τον γύρο.

Ποινή λόγω παράβασης ορίων της πίστας λαμβάνει εν συνεχεία και ο Stroll.

Μετά από μία κυριαρχική εμφάνιση, ο Verstappen τερματίζει πρώτος για το Grand Prix του Qatar. Ο Piastri άντεξε στην πίεση των τελευταίων γύρων από τον Norris και οι οδηγοί της Mclaren τερματίζουν 2ος και 3ος αντίστοιχα.

Μετά από την κακή αρχή και το ατύχημα που ενεπλάκη, ο Russell κατάφερε να κατακτήσει την 4η θέση με τον Leclerc να ακολουθεί 5ος. Οι συνεχείς μάχες τους στο grid είχαν ως αποτέλεσμα την 6η και 7η θέση για τους Alonso και Ocon.

Στην 8η και 9η θέση τερμάτισαν οι δύο οδηγοί της Alfa Romeo, Bottas και Zhou, ενώ την 10άδα συμπλήρωσε ο Perez. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Perez τερμάτισε μπροστά από τον Zhou, ωστόσο υποβιβάστηκε στην 10η θέση μετά από την ποινή 5 δευτερολέπτων που του αποδόθηκε νωρίτερα.

Η κατάταξη για το Grand Prix του Qatar διαμορφώθηκε ως εξής:


Παρά το γεγονός ότι και το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και το Πρωτάθλημα Οδηγών έχουν κριθεί μαθηματικά και κατακτηθεί από την Red Bull και τον Verstappen αντίστοιχα, η Formula 1 συνεχίζεται και ταξιδεύει στο Austin στις 20-22/10 για τον 19o γύρο του Πρωταθλήματος του 2023.




ΠΗΓΗ: f1fan.gr

0/ΑΦΗΣΤΕ ΣΧΟΛΙΟ/ΣΧΟΛΙΑ

Σχόλια